Alimente pentru un zâmbet sănătos și frumos

1248

Pe lângă igiena impecabilă a dinţilor și vizitele constante la medicul stomatolog, o alimentaţie bogată în anumite vitamine și minerale poate contribui la protejarea și întreţinerea unui zâmbet sănătos.

Alimentele indicate pentru protejarea dinţilor trebuie să ajute la neutralizarea acizilor și să întărească smalţul, susţine dr. stomatolog John Moore. De asemenea, produsele benefice sănătăţii dentare trebuie să contribuie la stimularea secreţiei de salivă, care conţine substanţe importante pentru „reconstruirea mineralelor dizolvate de acizii bacterieni”, explică medicul.

Consumul de produse bogate în fibre este indicat în scopul protejării dinţilor, deoarece ajută la curăţarea lor. De asemenea, pentru că aceste alimente trebuie mestecate mai mult timp, ele stimulează totodată secreţia de salivă, susţine dr. Moore. Pe lângă fructe și legume, fibrele se găsesc într-o cantitate importantă în cereale integrale (orz, ovăz, orez brun, paste integrale), leguminoase (fasole, mazăre, linte, năut), fructe oleaginoase (fistic, nuci, migdale), fructe uscate (caise, prune) sau seminţe (de chia, de floarea soarelui).

Calciul din alimente contribuie la prevenirea căderii dinţilor, dar și a înlocuirii mineralelor de pe dinţi care au fost dizvolvate de acizi, susţine dr. Moore. În acest sens, experţii încurajează consumul de produse lactate, însă pentru cei cu intoleranţă la lactoză și cei care urmează un regim alimentar strict vegetarian, există si surse vegetale de calciu. Printre acestea se numără laptele de migdale, seminţele (de floarea soarelui, de chia sau de susan), leguminoasele (soia, fasole) sau ovăzul integral.

Calciul nu poate fi absorbit în corp fără ajutorul vitaminei D, scriu reprezentanţii Fundaţiei Naţionale de Osteoporoză din SUA. De altfel, un studiu sugera că acest complex de substanţe nutritive ar putea avea un rol important pentru sănătatea dinţilor, scrie Web MD. Pe lângă expunerea la soare, organismul își poate lua cantitatea de vitamina D necesară din alimente fortificate, precum cerealele, tofu sau laptele de soia.

Dr. Moore recomandă, de asemenea, alimentele bogate în vitamina A și C, care se găsesc într-o varietate de fructe și legume, dar și în cerealele integrale fortificate. De asemenea, pentru a avea dinţi sănătoși, fosforul joacă un rol important. Acesta se regăsește în alimente precum tofu, fasole, linte, seminţe de dovleac sau unt de arahide.

Foto: stockvault.net

Musli