Dieta care îţi protejează sănătatea rinichilor

4901

Grija faţă de conservarea sănătăţii rinichilor ar trebui să fie cu atât mai mare, cu cât unul dintre multiplele roluri vitale ale acestui organ este acela de a elimina toxinele din sânge.

Pe lângă eliminarea deșeurilor și a medicamentelor din organism, rinichii ajută și la controlarea producţiei de celule roșii în sânge, de producere a vitaminei D și de eliberare a unor hormoni care contribuie la reglarea tensiunii arteriale, scriu experţii de la Fundaţia Naţională pentru Rinichi din SUA.

Atunci când rinichii nu mai funcţionează corespunzător, individul poate dezvolta o serie de boli renale, precum insuficienţă renală acută sau cronică, sindrom nefrotic, cancer renal, pietre la rinichi, nefroblastom, boala rinichiului polichistic sau diabet insipid nefrogen. Dacă rinichiul nu își mai poate îndeplini funcţiile, pacientul va avea nevoie de un transplant, însă până îl primește, este nevoit să apeleze la dializă. Acest tratament poate ajunge să fie urmat toată viaţa, în cazul tulburărilor cronice ale rinichilor.

Produsele alimentare bogate în arginină joacă un rol important pentru protejarea acestui organ vital, ajutând la curăţarea rinichilor de amoniac, scriu autorii portalului Global Healing Center. Arginina se găsește într-o varietate de seminţe, precum cele de dovleac, de quinoa sau de susan, în oleaginoase (nuci sau arahide), în soia sau în cereale integrale (orez, ovăz, grâu și germeni de grâu).

Tot pentru detoxifierea rinichilor, este recomandat consumul de ceai din rădăcină de ghimbir sau turmeric. Aceste băuturi ajută, de asemenea, în procesul de digestie.

Carbohidraţii simpli și complecși sunt, de asemenea, recomandaţi pentru protejarea rinichilor, scriu autorii portalului LiveStrong. Aceste substanţe nutritive oferă energia necesară pentru întregul organism, de aceea sunt recomandate pentru a fi incluse în dietele celor care suferă de tulburări renale. Cele mai sănătoase surse de carbohidraţi se găsesc în fructe și legume proaspete, în cerealele integrale și în produsele obţinute din acestea (paste, pâine), în seminţele de quinoa, fasole sau oleaginoase. În schimb, trebuie evitate sursele de carbohidraţi „răi”, care se găsesc în alimentele din cereale rafinate și zahăr adăugat.

Experţii atrag atenţia asupra efectului consumului de alimente bogate în proteine, care pot fi dăunătoare sănătăţii rinichilor, deoarece cresc producţia de uree. Ei recomandă înlocuirea cărnurilor, a ouălor și a produselor lactate cu alte surse valoroase cu un conţinut mai mic de proteine, precum cerealele integrale. De asemenea, pacienţii care suferă de boli ale rinichiului trebuie să micșoreze semnificativ cantitatea de potasiu și fosfor din dietă.

Foto: stockvault.net

Chia