Au fost descoperite trei noi planete locuibile

O echipă de astronomi a descoperit un sistem solar în componenţa căruia se află trei planete locuibile, care orbitează în jurul stelei Gliese 667C, notează Fox News.

„Este pentru prima dată când trei astfel de planete au fost observate orbitând în această zonă, în acelaşi sistem solar", a declarat unul dintre cercetătorii implicaţi în studiu, Paul Butler, de la Institutul pentru Ştiinţe Carnegie, citează sursa.

Cele trei planete au o masă mai mare decât planeta Pământ, dar nu mai mare decât a planetelor Neptun sau Uranus, iar sistemul solar Gliese 667C este asemănător cu sistemul nostru solar. Steaua se află la aproximativ 22 de ani lumină depărtare, în constelaţia Scorpionului, lucru care o plasează destul de aproape de sistemul nostru solar, spun astronomii.

Chiar dacă astfel de sisteme au fost reperate în trecut, multe dintre acestea în Calea Lactee, ele sunt prea fierbinţi pentru a permite supravieţuirea, aflându-se în jurul unui astru asemănător Soarelui. În schimb, Gliese 667C este primul exemplu de sistem solar cu planete locuibile, iar acest lucru ar putea fi un indiciu că există mai multe planete unde viaţa este posibilă în galaxie.