Studiu: Prietenii au ADN similar

„Cine se aseamănă, se adună”, spune un vechi proverb, iar potrivit studiilor se pare că acesta are baze ştiinţifice. Printre altele, prietenii seamănă și din punct de vedere genetic, spun oamenii de ştiinţă americani.

Un studiu în ceea ce priveşte genetica și conexiunea ei cu prietenia a arătat că, în general, prietenii au asemănări genetice ca şi cum ar fi niște rude mai îndepărtate. Echipa de cercetători, condusă de James Fowler de la Universitatea din California, sugerează că există un mecanism inexplicabil care ne determină să ne alegem prietenii pe baza similitudinilor genetice, notează independent.co.uk.

„ADN-ul nostru se aseamănă mult mai mult cu cel al prietenilor noştri decât cu cel al persoanelor necunoscute din jurul nostru”, spunea coautorul studiului. Profesorul Fowler şi colegul său, Nicholas Christakis, de la Universitatea Yale, au analizat genomul a 1.932 de persoane, pentru a observa cât de asemănător sau cât de diferit este ADN-ul perechilor de prieteni sau de necunoscuţi şi pentru a descoperi ce rol joacă genele în alegerea oamenilor cu care ne împrietenim.

Echipa de cercetători a testat şase gene care influenţează comportamentul uman în cadrul perechilor de prieteni. Majoritatea aveau o influenţă asupra unor neurotransmiţători, precum serotonina sau dopamina. Oamenii de ştiinţă au constatat că persoanele care nu se cunoşteau între ele prezentau diferenţe semnificative în ceea ce priveşte ADN-ul, însă cele care erau prietene aveau gene asemănătoare, la fel ca în cazul celor care se întâlnesc între verii de gradul 4.

Unele studii anterioare au demonstrat că oamenii tind să se împrietenească cu cei cu care se aseamănă, iar acest lucru este influenţat de genetică. Christakis şi Fowler au lansat ipoteza conform căreia prietenii nu ne sunt similari doar din punct de vedere social sau comportamental, ci şi biologic sau genetic. Potrivit studiilor lor, aceasta pare să fie adevărată, însă descoperirile făcute urmează să fie testate şi pe viitor, pentru a confirma autenticitatea lor.

Niciun articol afișat