Scapă de stres odată şi pentru totdeauna

4012

Senzaţia de stres vine din interiorul fiecăruia dintre noi şi conduce la producerea unui dezechilibru atât la nivel psihic, cât şi fizic. Fie că apare din cauza unor evenimente sau situaţii reale, fie că este indus pe baza unor scenarii imaginare, fictive, stresul poate fi combătut şi ţinut sub control cu ajutorul setării mentale şi folosind câteva trucuri la îndemâna fiecăruia.

Doctorul Mark Hyman, un reputat practicant al medicinii funcţionale, dezvăluie într-un articol pe site-ul publicaţiei Huffington Post  cum a reuşit să depăşească un moment de cumpănă din viaţa sa. Pe când era foarte bolnav şi, în acelaşi timp, trebuia să aibă grijă singur de cei doi copii ai săi, a reuşit să depăşească stresul care îl acaparase, cu ajutorul unui proces de setare mentală.

Auto-analizându-se în permanenţă şi observând momentele în care tensiunea negativă punea stăpânire pe gândurile sale, el pur şi simplu oprea orice activitate, trăgea aer în piept şi elimina orice urmă de îngrijorare. Dr. Hyman susţine că stresul poate fi asemănat cu un muşchi: în momentul în care este folosit constant, puterea sa creşte. Atunci când te opreşti, însă, acesta se relaxează.

Iată sfaturile oferite de Dr. Hyman pentru a reuşi să depăşeşti momentele în care stresul pune stăpânire pe gândurile tale:

În primul rând, fă mişcare. Sportul de orice fel te ajută la eliminarea hormonilor care provoacă stres şi, în acelaşi timp, eliberează endorfine, hormonii fericirii.

Controlează-ţi ritmul respiraţiei. Atunci când tragi aer în piept adânc, încet, executând complet acest proces, activezi nervul vag, responsabil de relaxare, susţine dr. Hyman. El propune un exerciţiu constând în cinci astfel de respiraţii adânci, prin care poţi vedea efectele pe care le poate aduce procesul.

Băile fierbinţi sunt un fel de „armă secretă” împotriva stresului, susţine doctorul. Goleşte-ţi mintea de griji timp de 20 de minute, într-o cadă cu apă fierbinte în care poţi adăuga săruri minerale de baie, o jumătate de ceaşcă de bicarbonat de sodiu şi câteva picături de ulei esenţial de lavandă (care ajută la reducerea nivelului de cortizol, aşa numitul hormon al stresului).

Acordă-ţi timpul necesar pentru odihnă şi somn. Un număr redus de ore dormite contribuie la creşterea nivelului de stres. De aceea, dacă nu ai reuşit să dormi cele opt ore recomandate pe noapte, poţi încerca să aţipeşti puţin în timpul zilei, pentru a-ţi recupera energia.

Nu în ultimul rând, învaţă să recunoşti momentele în care stresul apare, pentru a putea să combaţi eficient această stare psihică, folosind trucurile oferite de dr. Hyman.