Fie că este vorba de chestiuni legate de carieră, fie de familie sau de viaţa personală, momentele tensionate pot deveni dificil de suportat. Din fericire, poţi apela la câteva metode care să te ajute să depăşeşti situaţiile stresante.

Unul dintre primele lucruri pe care este important să le faci în astfel de momente tensionate este să identifici stimulul/stimulii de la originea stării tale de stres, notează Online Therapy Guide. Acest proces te va ajuta să descoperi şi să acţionezi în mod direct asupra factorului de stres: poate fi vorba de un eveneniment, de o circumstanţă, sau chiar de o persoană.

Lauren E. Miller, expert pe probleme de stres şi autoarea cărţii 5 minute pentru detensionare este de părere că imaginaţia fiecăruia ne poate scoate din starea de stres cu care ne confruntăm, citează Huffington Post.

Scurtele momente de reverie ar putea să ne ajute să facem o schimbare în ceea ce priveşte propriile percepţii şi atitudini. Încearcă să îţi imaginezi un moment plăcut din viaţa ta sau, de ce nu, poţi crea, cu ajutorul imaginaţiei, un astfel de episod fictiv, încărcat cu sentimente de bucurie şi fericire. Observă apoi cum se transformă starea ta emoţională.

Atunci când te simţi stresat, poate este cazul să faci puţină ordine în propria-ţi viaţă, susţine dr. Manny Alvarez într-un articol pentru Fox News. Această reorganizare te va ajuta să îţi regăseşti liniştea mentală şi îţi va reda sentimentul de control.

Iar dacă tot faci „curăţenie”, atât în viaţa ta, cât şi în jurul tău, foloseşte câteva momente pentru a analiza lucrurile care sunt cu adevărat importante pentru tine, susţine Lauren Miller. Construieşte lista cu cele mai preţioase şapte lucruri (sau persoane, sau reuşite) din viaţa ta şi ai grijă să o pui undeva la vedere pentru a-ţi reaminti în fiecare zi de părţile frumoase din viaţa ta.

Caută în fiecare situaţie, oricât de dramatică ar fi, un beneficiu, cât de mic ar fi. Aşa cum notează Miller, atunci când catalogăm o experienţă într-un anumit fel, devenim subiectivi vis-a-vis de respectivul incident. Fiecare dintre noi are propria sa manieră de a eticheta situaţiile, iar creierul este cel care transmite semnale corpului legate de modul de acţionare.

Apartenenţa la o comunitate religioasă joacă, de asemenea, un rol important în reducerea stresului. Cercetătorii de la Universitatea Yeshiva din Manhattan au publicat în Journal of Religion and Health un studiu care sugerează că cei care merg la slujbele ţinute în lăcaşurile sfinte sunt mai optimişti şi au un moral mai ridicat, decât cei care nu fac acest lucru. În plus, persoanele care merg la biserică au un risc mai scăzut cu 27 de procente de a intra în depresie sau de dezvoltare a altor afecţiuni mintale. Un alt studiu, realizat de Institutul Naţional pentru Cercetare în Sănătate într-un campus din Canada a arătat că acei studenţi care aveau convingeri religioase profunde făceau mai uşor faţă stresului şi au înregistrat un nivel mai scăzut de depresie şi mai ridicat în ceea ce priveşte emoţiile pozitive decât ceilalţi studenţi, notează Psychcentral.

Acestea sunt doar câteva lucruri care te pot ajuta să te eliberezi de stres şi să adopţi o perspectivă pozitivă asupra vieţii, chiar şi în momentele tensionate. Tu ce trucuri foloseşti pentru a nu mai fi stresat?