5 sfaturi pentru întărirea sistemului imunitar

206

Din cauza stilului de viaţă deficitar, dar şi pe fondul acţiunii factorilor din exterior, sistemul nostru imunitar slăbeşte în timp, lăsându-ne mult mai fragili şi mai expuşi bolilor. De aceea, am ales câteva metode prin care fiecare dintre noi putem contribui la întărirea imunităţii organismului nostru.

Poate primul lucru pe care trebuie să îl faci pentru a-ţi întări sistemul imunitar este să înlături toate obiceiurile nocive pe care le ai. De la o alimentaţie bazată pe semipreparate, dulciuri în exces, junk food şi până la fumat, consum de băuturi alcoolice şi chiar ignorarea igienei, toate acestea trebuie să dispară din rutina ta zilnică.

În schimb, adoptă un regim alimentar sănătos, sărac în grăsimi, zahăr şi sare. În acest sens, este extrem de important să citeşti cu atenţie lista de ingrediente de pe ambalajul produselor. Află la ce ar trebui să fii atent atunci când citeşti etichetele. Consumă cât mai multe fructe şi legume în culori cât mai variate. De exemplu, cele roşii, galbene, verzi şi portocalii ajută la întărirea sistemului imunitar şi conţin mulţi antioxidanţi şi vitamina A şi C, benefice pentru sănătate, subliniază dr. Charles Stephensen, cercetător la Centrul de Vest pentru Cercetare a Nutriţiei Umane din cadrul Departamentului American de Agricultură, arată Real Simple. Pepenele sau caisele sunt doar câteva fructe delicioase pe care le poţi găsi în această lună pe tarabele comercianţilor din pieţe.

Activitatea fizică trebuie să fie nelipsită din programul tău zilnic. Beneficiile exerciţiilor aerobice se răsfrâng asupra sistemului circulator, îmbunătăţind fluxul sângelui. Dr. David Katz, directorul Centrului de Cercetare pentru Prevenţie din cadrul Universităţii Yale din Derby, Conneticut, subliniază că sistemul nostru circulator joacă un rol important în transportul celulelor care luptă împotriva infecţiilor, notează Real Simple. În plus, o plimbare de doar 15 minute după masă contribuie la scăderea nivelului zahărului din sânge şi te ajută la prevenirea diabetului.

De asemenea, prietenii noştri necuvântători şi credincioşi ar putea contribui la întărirea sănătăţii inimii şi micşorarea riscului de a dezvolta afecţiuni cardiovasculare. În plus, animalele de companie ne ajută în calmarea nervilor şi înlăturarea stărilor de anxietate sau depresie, afirmă Barbara George de la Spitalul Winthrop-University din Mineola. La aceste beneficii se adaugă şi activitatea fizică pe care stăpânii câinilor o fac alături de prietenii lor patrupez,i prin plimbările zilnice şi minutele de joacă.

Nu în ultimul rând, odihna care să te încarce din nou cu energie este extrem de importantă pentru sănătatea ta şi pentru sistemul imunitar. Orele de dormit trebuie, de asemenea, respectate cu stricteţe, pentru a te bucura din plin de toate beneficiile pe care le aduce somnul, printre care se numără şi reducerea stărilor de depresie, creşterea performanţei şi eficienţei la şcoală sau la locul de muncă. Pentru un somn cât mai odihnitor, ţine cont şi de obiceiurile nocive care pot dăuna calităţii orelor dormite sau chiar te pot determina să ai insomnii.