Cum te oprești din mâncatul iraţional

1413

Mâncatul excesiv, în neștire, din cauza plictiselii, a stresului, a unei stări de anxietate, ori depresie, dar și în timp ce te ocupi de alte sarcini poate fi un obicei periculos care pe lângă faptul că îngrașă, îţi poate periclita sănătatea. Află cum poţi scăpa de acest obicei.

O alimentaţie iraţională determină individul să aleagă adesea alimente bogate în calorii, zahăr și grăsimi, să sară peste mesele zilnice, iar atunci când mănâncă au tendinţa de a consuma cantităţi imense de mâncare, notează Fit Day.

Pentru a evita să cazi în capcana mâncatului iraţional, este important, în primul rând, să eviţi săritul peste masa de dimineaţă. Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, care îţi oferă atât energia necesară pentru începutul zilei, dar te ferește totodată de excesul de kilograme. Cei care aleg să amâne masa de dimineaţă vor resimţi senzaţia de foame mai târziu și vor alege fie să consume diverse gustări pe parcursul zilei, fie să mănânce cantităţi mai generoase de alimente la masa de prânz.

Totodată, este important să realizezi atunci când îţi este foame cu adevărat, ori când senzaţia de foame apare din cauza plictiselii, a stresului sau a altor emoţii negative, punctează Fit Day. Atunci când simţi nevoia să mănânci pe fond emoţional, din cauza unui eveniment nefericit, poţi învinge tentaţia de a consuma alimente, înlocuind acest obicei cu altul sănătos și benefic, precum o plimbare, o conversaţie cu o persoană dragă sau câteva momente în care să te descarci scriind într-un jurnal, ori ascultând muzică.

De asemenea, atunci când te așezi la masă, evită să te implici și în alte activităţi, care să îţi perturbe atenţia de la mâncat, ca de exemplu conversaţiile, privitul la televizor, mâncatul la calculator sau în timp ce îţi rezolvi sarcinile de la serviciu. Astfel, vei reuși să îţi dai seama când resimţi senzaţia de saţietate și să nu mănânci în neștire.

Nu în ultimul rând, savurează mâncarea, în loc să o mănânci în grabă, pe nerăsuflate. Concentrează-te asupra experienţei senzoriale pe care ţi-o poate oferi mâncarea, simţindu-i atât mirosul îmbietor, cât și gustul aromat și delicios. Totodată, este important ca mâncarea să fie bine mestecată, lucru care ajută mult în procesul de digestie a alimentelor, punctează sursa.