De ce ar trebui să încerci o dietă vegană

801

Fie că vrei să devii vegetarian, ori doar să urmezi, pentru o perioadă, un regim pe bază de legume și fructe, dieta vegană aduce o mulţime de beneficii pentru sănătate, arată publicaţia Health.

În primul rând, persoanele care consumă exclusiv fructe și legume au mai puţine probleme cu kilogramele în plus, subliniază specialista în nutriţie Cynthia Sass într-un articol pentru Health. Un studiu publicat în American Journal of Clinical Nutrition și efectuat pe un eșantion de peste 10.000 de vegetarieni și non-vegetarieni a descoperit că persoanele din a doua categorie aveau o valoare mai mare a Indicelui de Masă Corporală, în raport cu vegetarienii. Rezultatele au rămas aceleași, indiferent de vârstă sau sex. Pentru că legumele și fructele sunt bogate în antioxidanţi și fibre, acestea devin un aliat în lupta împotriva kilogramelor în plus. Mai mult, cercetătorii au observat că după o masă vegetariană, procesul de ardere al caloriilor devine mai intens.

Consumul de alimente vegetariene ajută și la îmbunătăţirea dispoziţiei. După ce au analizat însemnările zilnice din jurnalele a peste 300 de tineri, legate de consumul de alimente, dar și de starea de spirit, un grup de cercetători au observat că cei care consumau mai multe fructe și legume erau mai fericiţi, mai calmi și mai plini de energie. Mai mult, aceștia au notat în studiul lor publicat în British Journal of Health Psychology că aceste efecte benefice ale consumului de produse vegetariene s-a păstrat și în ziua următoare, nu numai în ziua în care le-au mâncat.

Legumele și fructele ne fac să arătăm mai bine. Antioxidanţii conţinuţi de aceste produse ajută la îmbunătăţirea circulaţiei și la modificarea pigmentului pielii, lucru care oferă o strălucire sănătoasă tenului, a arătat un studiu britanic citat de Health. În plus, explică Sass, atunci când alimentele sunt preparate la temperaturi ridicate, folosind căldura uscată, acestea produc substanţe denumite produși finali de glicolizare avansată (AGEs), compuși asociaţi cu îmbătrânirea sau apariţia ridurilor.

Nu în ultimul rând, un studiu efectuat pe 70.000 de adventiști a arătat că vegetarienii trăiesc mai mult decât non-vegetarienii. Cei care consumă fructe și legume sunt expuși unui risc redus de dezvoltare a unor boli cronice precum hipertensiunea, diabetul zaharat, cardiopatia ischemică sau sindromul metabolic. Rezultatele studiului efectuat pe o perioadă de circa șase ani au arătat că rata mortalităţii în cazul vegetarienilor era cu 12 procente mai mică decât în cazul non-vegetarienilor.