Alegerile alimentare inteligente pot contribui la reducerea pericolului de dezvoltare a cancerului de sân, o afecţiune cu care sunt diagnosticate anual peste un milion de femei din toată lumea.

„O femeie își poate micșora riscul de cancer mamar cu până la două treimi printr-o alimentaţie potrivită și prin gestionarea greutăţii. Chiar și femeile purtătoare ale genelor BRCA 1 sau 2 (două mutaţii genetice care cresc pericolul de dezvoltare a cancerului la femei) își pot reduce riscul”, a declarat dr. Cheryl L. Rock, profesor de medicină preventivă la Școala de Medicină a Universităţii din California, într-un interviu pentru publicaţia Eating Well.

Experţii recomandă reducerea consumului de carne roșie, carbohidraţi procesaţi și sare. În schimb, încurajează adoptarea unei diete bogată în fructe, legume și leguminoase. Un astfel de regim alimentar a fost asociat cu scăderea cu circa 20% a riscului dezvoltării cancerului mamar, potrivit unui studiu publicat în American Journal of Epidemiology, scrie US News.

Totodată, creșterea consumului de fibre alimentare poate diminua pericolul apariţiei tumorilor la sân, arată concluziile unei metaanalize, publicate în The American Journal of Clinical Nutrition. Experţii au descoperit că fiecare 10 grame adăugate în dietă a micșorat riscul de dezvoltare a cancerului mamar cu circa 7%.

Una dintre sursele valoroase de fibre sunt leguminoasele, precum fasolea, mazărea, lintea sau năutul. În ceea ce privește lintea și fasolea, experţii de la Școala de Sănătate publică Harvard au descoperit că femeile care consumă aceste produse de cel puţin două ori pe săptămână își micșorează riscul de dezvoltare a cancerului de sân cu circa 24%, comparativ cu cele care le includ în regimul alimentar cel mult o dată pe lună.

Alte surse valoroase de fibre pot fi găsite în fructe oleaginoase (fistic, nuci, migdale), seminţele (de chia, de floarea soarelui) sau în fructele uscate (caise, prune).

De asemenea, experţii de la Universitatea California, San Diego, au observat că un nivel în sânge de circa 52 de nanograme/mililitru de vitamina D poate diminua riscul de cancer la sân cu circa 50%. În acest sens, ei recomandă expunerea la soare pentru aproximativ 12 minute zilnic. Vitamina D poate fi găsită în cantităţi importante și în alimente vegetale fortificate, precum cerealele integrale, tofu sau laptele de soia.

Reprezentanţii organizaţiei Breast Cancer punctează însă că „nici un aliment sau  nicio dietă nu poate preveni dezvoltarea cancerului de sân”. Cu toate acestea, ei adaugă că dieta poate influenţa în mod pozitiv funcţionarea sistemului imunitar, cu rol în distrugerea celulelor canceroase și infecţioase.

Chia