Cum îţi schimbă viaţa alergatul

23640

Sportul înseamnă sănătate fizică și psihică, iar alergatul este una dintre cele mai accesibile metode de care dispui pentru a începe să faci mișcare. Iată ce câștigi atunci când începi să faci jogging.

Pentru cei care își doresc să trăiască mai mult și mai bine, alergatul este „vitamina” de care au nevoie. Numeroase studii au arătat că mișcarea fizică este unul dintre secretele longevităţii. Doar 5-10 minute de alergare pe zi scad cu circa 45% riscul individului de a muri din cauza bolilor de inimă sau de infarct, comparativ cu persoanele care nu aleargă, a arătat un studiu efectuat de experţii de la Universitatea de Stat din Iowa. Mai mult, cei care practică acest sport își cresc speranţa de viaţă cu circa trei ani, în raport cu cei care evită alergatul.

Alergatul este un aliat de nădejde în lupta cu kilogramele în plus. Potrivit unui studiu realizat la Universitatea Syracuse, persoanele care aleargă ard astfel cu aproape 50% mai multe calorii decât cele care merg pe jos, scrie Runners World. Arderea caloriilor continuă chiar și după încetarea activităţii, când se declanșează procesul denumit consumul în exces de oxigen postantrenament. Pentru a beneficia de acest efect însă, exerciţiul fizic trebuie executat în mod intens și constant.

Beneficiile alergatului asupra sănătăţii fizice se extind și asupra capacităţii plămânilor, dar contribuie și la creșterea densităţii oaselor, fapt ce diminuează riscul de apariţie a osteoporozei, ajută la reglarea glicemiei, la reducerea tensiunii arteriale sau la îmbunătăţirea sistemului imunitar. De asemenea, studiile au arătat că activitatea fizică joacă un rol important în reducerea riscului de apariţie a diabetului, a cancerului endometrial, de plămâni, de prostată, colon sau sân, scriu experţii de la Institutul Naţional pentru Cancer, din SUA.

Sportul are un puternic impact benefic și asupra creierului, au arătat o serie de experimente. Mișcarea și menţinerea unei forme fizice bune ajută la îmbunătăţirea capacităţilor de concentrare, memorare și gândire, potrivit unei cercetări efectuate de Institutul Naţional american pentru Îmbătrânire, din Maryland. „Studiul arată că exerciţiile fizice cardiovasculare pot indica, la un moment dat, cât de bine va funcţiona memoria ta în viitor”, a declarat coordonatoarea experimentului, dr. Carrington Wendell.

Sunt suficiente doar 30 de secunde de activitate fizică pentru a crește performanţele creierului, a descoperit în urma unui experiment jurnalistul Gregory Ferenstein, de la The Daily Beast. Rezultatele sale au arătat că sportul practicat într-un interval atât de scurt poate îmbunătăţi capacităţile cognitive cu până la 12%.

Efectul activităţii fizice se resimte, mai departe, asupra întregii bunăstări psihice a individului. Alergatul este o metodă eficientă de creștere a secreţiei de endorfine, denumite și moleculele fericirii, de a-ţi redobândi sau crește încrederea în sine, de a diminua stările de tensiune, stres sau depresie și de a arăta mai bine la exterior.

Practicarea exerciţiilor fizice contribuie, de asemenea, la creșterea nivelului de energie și ajută la diminuarea senzaţiei de oboseală, potrivit unui studiu citat de Web MD.

Mai mult, joggingul este o metodă eficientă de a petrece mai mult timp în aer liber. Studiile au arătat că ieșirile în natură au un impact benefic ce se răsfrânge asupra întregii vieţi a individului, determinându-l să adopte un comportament prosocial (generozitate, empatie, amabilitate, ajutorare), să se simtă energizat, să devină mai recunoscător și mai satisfăcut de propria viaţă.