Insomnia este atât de frecventă, încât numărul celor care experimentează tulburarea este între o treime și jumătate din întreaga populaţie a lumii. Însă în multe cazuri episoadele de insomnie pot fi diminuate sau eliminate prin schimbări ale stilului de viaţă, implicit a dietei, și prin remedii naturale.

Magneziul ajută la creșterea calităţii somnului și, totodată, la diminuarea nivelului de stres, scrie dr. Mark Hyman, directorul Institutului de Medicină Funcţională, într-un articol pentru Huffington Post. De altfel, el denumește această substanţă drept „cel mai puternic mineral disponibil pentru relaxare”.

Printre sursele bogate în acest mineral se numără germenii de grâu, seminţele de dovleac, migdalele, nucile caju sau leguminoasele, precum soia sau lintea. Studiile au arătat că o deficienţă de magneziu poate afecta abilitatea creierului de a se relaxa pe timpul nopţii, notează Web MD.

Consumul de carbohidraţi complecși din cerealele integrale joacă, de asemenea, un rol important în prevenirea insomniei. Aceste substanţe nutritive contribuie la creșterea secreţiei de serotonină, neurotransmiţător implicat în relaxarea corpului și a creierului. Întunericul ajută la transformarea serotoninei în melatonină, hormon cu rol în reglarea ritmului circadian.

Persoanele care suferă de insomnie pot consuma produse bogate în triptofan, un aminoacid care contribuie la producerea serotoninei, scrie Natural News. Această substanţă nutritivă se găsește în mod natural într-o varietate largă de cereale integrale, precum orezul brun, ovăzul sau grâul. De asemenea, alte surse bogate în triptofan sunt leguminoasele (fasolea kidney, năutul, soia), seminţele (de floarea soarelui, susan, dovleac) sau leguminoasele (alune, caju, fistic, migdale, nuci).

Nu în ultimul rând, trucul consumului unui pahar cu lapte înainte de culcare ar putea folosi în această situaţie, deoarece calciul este implicat în procesul de producţie al melatoninei, scrie Web MD. Cu toatea astea, trebuie precizat că laptele de origine animală nu este recomandat de toţi oamenii de știinţă, consumul acestuia fiind un subiect controversat. Dar, pentru același efect el poate fi ușor înlocuit cu lapte vegetal, precum cel de migdale. Vezi și alte surse bogate în calciu pentru o dietă vegetariană.

Foto: stockvault.net

Musli