Chiar şi fără a şti cu exactitate definiţia din dicţionar a stresului, cu toţii cunoaştem pe propria piele efectele acestui „duşman" comun care se infiltrează în viaţa de zi cu zi.

Deşi este un instrument menit să ajute, nu să încurce, facilitând adaptarea la mediul de viaţă, stresul sau „boala secolului XXI”, cum i se mai spune, ne poate pune pe fiecare în dificultate atunci când ne scapă de sub control.

Răspunzând provocării lansate de publicaţia Huffington de a sintetiza cele mai simple şi eficiente remedii împotriva stresului, Dr. David Posen şi Dr. Kathleen Hall, doi experţi renumiţi în domeniu, au venit cu următoarele propuneri:

Mingea anti-stres – deşi poate părea o soluţie copilărească sau inutilă, acest remediu clasic ajută atât corpul, cât şi mintea, favorizând detensionarea sănătoasă a ambelor.

Plânsul – fără a ne îngădui o abordare dramatică a evenimentelor potenţial stresante, putem considera plânsul ca fiind eliberator în anumite momente, deoarece ajută la redobândirea echilibrului emoţional de care avem întotdeauna nevoie.

Comunicarea – specialiştii le recomandă celor care sunt copleşiţi din cauza stresului să împărtăşească unui prieten bun ceea ce îi frământă; de preferat este ca „deschiderea” să aibă loc faţă în faţă, deoarece întâlnirile de acest fel permit eliberarea hormonului numit oxitocină, care ajută la calmare.

Pauzele – chiar şi atunci când suntem presaţi de timp şi totul se derulează contra-cronometru, este recomandată luarea unei mici pauze, fie ea şi de 20 de secunde, a unui un timp de respiro în care să ne deconectăm de exterior.

Scrisul – procesul aşezării pe hârtie a gândurilor şi frustrărilor generatoare de stres are rolul de a facilita exteriorizarea acestora, susţin experţii. O mică scrisoare pe care nu o vom reciti niciodată poate avea adevărate efecte terapeutice asupra noastră, completează aceştia.

A lua o gura de aer – o recomandare devenită deja clişeu, dar care, odată pusă în practică, schimbă homeostazia întregului organism, hrănind cu oxigen creierul, ficatul şi plămânii şi transmiţând corpului semnale de relaxare.

Exerciţiile fizice – o metodă foarte populară de reducere a stresului, care favorizează eliberarea endorfinelor, ce produc o stare de bine, menţinând stabil nivelul hormonilor de stres.