7 greşeli care sabotează dietele şi te împiedică să slăbeşti

776

Dacă te-ai hotărât să slăbeşti, dar toate eforturile pe care le faci nu te aduc mai aproape de greutatea ideală, s-ar putea să faci câteva greşeli care nu numai că nu te ajută să scapi de kilogramele în plus, dar ar putea chiar să te îngraşe.

1. Săritul peste masa de dimineaţă este un obicei nesănătos, dar şi una dintre acele greşeli care ar putea să îţi influenţeze negativ demersul de a slăbi. Chiar dacă ai impresia că astfel reduci numărul de calorii, efectul este, de fapt, invers. Cei care nu mănâncă de dimineaţă, au tendinţa de a consuma porţii mai generoase la prânz. De asemenea, pot cădea mult mai uşor pradă tentaţiei gustărilor bogate în calorii. Pe lângă acest detaliu, ai multe motive pentru a face micul dejun cea mai importantă masă a zilei.

2. Un alt inamic al dietelor îl constituie gustările din timpul zilei, notează Web MD. Chiar dacă eşti extrem de vigilent la alimentele din farfurie şi nu sari niciodată peste micul dejun, s-ar putea ca pachetul de biscuiţi sau covrigei de pe birou să contribuie, într-o oarecare măsură, la diminuarea efectelor dietei de slăbire pe care ai adoptat-o.

3. Acest lucru nu înseamnă că ar trebui să ocoleşti gustările. Manuel Villacorta, specialist în nutriţie şi purtător de cuvânt al Academiei de Nutriţie şi Dietetică, susţine faptul că „oamenii cred că trebuie să mănânce mai rar, dar de fapt ei trebuie să mănânce mai des, în cantităţi mai mici”, citează publicaţia Health. Pentru ca metabolismul tău să funcţioneze la capacitate maximă, el are nevoie de hrană o dată la circa trei, patru ore. Important este să faci cele mai sănătoase alegeri atât pentru cele trei mese, cât şi pentru gustările dintre acestea.

4. Caloriile nu se „ascund” numai în alimentele din farfurie, ci şi în lichidele pe care le consumi, în special în sucuri, în specialităţile pe bază de cafea sau în băuturile alcoolice. Tot aici putem adăuga şi problema consumului scăzut de apă. Studiile au arătat că persoanele care consumă cel puţin opt pahare de apă zilnic reuşesc să ardă mai multe calorii decât cei care beau mai puţină apă, arată Web MD.

5. Dacă obişnuieşti să îţi pierzi nopţile şi să dormi mai puţin de cinci sau şase ore pe zi rişti să îţi dai întregul metabolism peste cap, lucru care poate conduce la dereglări hormonale ce influenţează procesul de pierdere a greutăţii, notează Health. Mai mult, privarea de somn te poate determina să mănânci mai mult, a arătat un studiu. În cadrul experimentului, participanţii care au dormit puţin au consumat chiar şi cu 500 de calorii mai mult în fiecare zi, spre deosebire de cei care au dormit suficient.

6. Mănânci des în oraş? Şi acest lucru ar putea fi un impediment în atingerea greutăţii ideale, deoarece felurile servite în restaurante conţin, de obicei, mult mai multe calorii decât cele pe care le-ai prepara tu. Dacă nu poţi evita mesele în oraş, ori nu îţi place să găteşti, ai putea, mai degrabă, să alegi să împarţi cu cineva felul de mâncare comandat, ori să ceri ca jumătate din porţie să o iei la pachet.

7. Poate că preferi să mănânci o salată atunci când ieşi în oraş. Alegerea ţi se pare una inofensivă, care nu îţi poate sabota dieta. Cu toate acestea, Manuel Villacorta atrage atenţia asupra faptului că salatele nu conţin o cantitate suficientă de carbohidraţi care să „ţină în frâu” foamea. El recomandă, mai degrabă, să alegi o supă şi un sandwich, ori să însoţeşti salata cu o porţie de orez brun sau boabe de fasole şi linte, pentru o masă consistentă şi sănătoasă. Mai mult, dacă adaugi peste legume diverse sosuri bogate în calorii sau pui foarte mult ulei, poţi transforma chiar şi cea mai inofensivă salată într-o bombă calorică, notează Prevention.

Cu ce alte greşeli de dietă ai completa această listă?