Ţi-ai pus în minte o ţintă și ai renunţat la ea. Sau vrei să faci ceva de mult timp, dar nu ai dispoziţia necesară. Adevărul e că mulţi dintre noi avem probleme de concentrare, dar soluţiile sunt simple. Doar că de multe ori ne scapă din vedere.

Potrivit experţilor, una dintre cele mai importante cauze ale nereuşitelor noastre atunci când este vorba despre atingerea ţintelor este scăderea nivelului de concentrare asupra acestora. Oricare ar fi ţintele şi obiectivele noastre, primul lucru pe care ar trebui să-l facem este să îmbunătăţim capacitatea de concentrare, ceea ce poate implica schimbarea anumitor comportamente şi acţiuni. Iată câteva sugestii pentru aceasta:

Nu folosi computerele la prima oră şi nici cu o oră înainte de culcare. S-a demonstrat că tehnologia şi internetul creează dependenţă, iar aceasta slăbeşte capacitatea noastră de concentrare. Un studiu din anul 2012, realizat de către cercetătorii de la UC Irvine şi U.S. Army, a arătat că, dacă petrecem mai puţin timp în faţa computerului, capacitatea de concentrare creşte. Acest lucru nu presupune renunţarea totală la internet sau tehnologie, dar se recomandă, pe de-o parte, ca în primele ore ale zilei să realizăm cele mai grele sarcini pe care le avem de îndeplinit şi, în felul acesta, vom avea satisfacţia de a fi practici şi utili. Pe de altă parte, dacă folosim orele dinainte de culcare pentru activităţi uşoare sau pentru relaxare, vom fi mai pregătiţi pentru un somn liniştit şi odihnitor, potrivit forbes.com.

1.Dormi suficient. Știm cu toţii teoria, dar ne amăgim că merge și fără el sau cu mai puţin. Adevărul e că somnul e un factor extrem de important în ceea ce priveşte îmbunătăţirea capacităţii de concentrare. Experţii recomandă 8 ore de somn pe noapte. Persoanele care nu dorm suficient nu se pot concentra la fel de bine ca cele care se odihnesc în mod corespunzător.

2.Nu folosi două „to-do list”. Potrivit unui studiu din anul 2008 realizat de Virginia Tech, persoanele care au două liste, una pentru sarcinile din cadrul muncii lor şi alta pentru activităţile personale, sunt predispuse la confuzie, pierderea atenţiei şi la teama de a nu uita ceva. În schimb, persoanele care folosesc doar o listă pentru tot ceea ce au de făcut, vor putea stabili mai bine priorităţile şi, în felul acesta, se vor putea concentra mai bine asupra lor.

3.Găseşte un echilibru între muncă şi activităţile personale. Mulţi cred că, petrecând cât mai mult timp muncind, sunt mai productivi şi mai eficienţi. Însă lucrurile nu stau chiar aşa, deoarece excesul de timp petrecut muncind te face să greșești mai mult, să ai mai puţine idei noi şi să-ţi fie mai greu să iei decizii bune. Un studiu al Boston Consulting Group a demonstrat că timpul petrecut în afara sferei muncii îţi încarcă bateriile, te face mai creativ, mai răbdător şi îţi îmbunătăţeşte capacitatea de concentrare. Se pare că persoanele cu cele mai mari succese nu sunt acelea care petrec tot timpul lucrând, ci acelea care ştiu să găsească un echilibru între muncă şi relaxare, notează Huffington Post.

4.Gândeşte-te la finalitatea ţintelor tale. Oricare ar fi acestea, trebuie să ai în minte finalul, pentru a avea o idee exactă în ceea ce priveşte drumul pe care trebuie să-l parcurgi. Nivelul de concentrare este mult mai bun atunci când ai un scop bine definit, decât atunci când nu poţi evalua în niciun fel aşa-zisa ţintă.