S-a demonstrat ştiinţific faptul că în numai şapte minute pe zi, folosind doar 12 tipuri de exerciţii fizice poţi ajunge la greutatea dorită şi îţi poţi păstra sănătatea, informează NY Times.

Programul de exerciţii apărut în American College of Sports Medicine’s Health & Fitness Journal se foloseşte atât de greutatea corporală a individului, cât şi de elemente ajutătoare, precum un scaun şi suprafaţa unui perete. Fiecare exerciţiu trebuie realizat într-un interval scurt, de doar 30 de secunde, urmat de o pauză de 10 secunde, informează NY Times.

Co-autorul articolului, Chris Jordan, directorul departamentului de fiziologie din cadrul Institutului de Performanţă Umană din Orlando, Florida, adaugă faptul că metoda alternează exerciţiile care antrenează muşchii mari din partea superioară a corpului cu cele pentru partea inferioară a corpului. În acest răstimp, muşchii neutilizaţi au timp să se relaxeze. Acest lucru dă o deosebită importanţă respectării cu stricteţe a ordinii exerciţiilor.

De asemenea, pe o scală a disconfortului provocat de acest program, de la 1 la 10, intensitatea exerciţiilor se ridică undeva în jurul cifrei 8, susţine Chris Jordan.

Şi alte cercetări, precum cea a oamenilor de ştiinţă de la Universitatea McMaster din Hamilton, au arătat că un interval scurt de timp, de doar câteva minute, dar în care sunt executate exerciţii fizice de o intensitate ridicată, apropiată de capacitatea maximă, are un efect asemănător asupra muşchilor cu cel produs de câteva ore de alergat sau pedalat.