În vreme ce unii se luptă cu kilogramele în plus, alţii dimpotrivă, întâmpină dificultăţi în a lua greutate pentru că au un apetit scăzut, ard rapid caloriile, ori se confruntă cu probleme de sănătate. Dieta alimentară joacă un rol important în scopul câștigării kilogramelor, într-un mod benefic sănătăţii organismului.

„Creșterea în greutate presupune consumul de alimente bogate în calorii, dar și în nutrienţi – nu doar produse hipercalorice cu multe grăsimi, zahăr și calorii goale”, precizează dr. Alice Bender, specialist în nutriţie la Institutul American de Cercetare a Cancerului.

Experta recomandă, în primul rând, produsele vegetale bogate în grăsimi. În această categorie intră, de exemplu, o varietate largă de fructe oleaginoase, precum nucile, arahidele sau migdalele. Doar 100 de grame de nuci conţin aproape 600 de calorii, scrie Huffington Post. De asemenea, adăugarea de seminţe, precum cele de in sau de floarea-soarelui, în salate sau în felurile de mâncare preferate te pot ajuta să iei în greutate în mod sănătos.

În același sens sunt indicate și leguminoasele, precum fasolea, lintea, năutul sau mazărea, „care nu sunt doar bogate în calorii, dar sunt și surse excelente de carbohidraţi și proteine”, punctează experţii de la Universitatea de Stat din Carolina de Nord.

Cerealele integrale nu ar trebui să lipsească din regimul tău alimentar pentru a câștiga în greutate în mod sănătos, punctează experţii de la Mayo Clinic. De exemplu, pâinea este o alegere foarte bună în acest sens — doar 100 de grame de pâine din făină integrală de grâu are 270 de calorii, scrie Huffington Post. Dacă alegi să o prepari chiar tu în casă, poţi adăuga în compoziţie seminţe de in, de dovleac sau de floarea- soarelui și migdale ori nuci sfărâmate. La fel de bune sunt și preparatele din orez brun sau paste integrale.

De asemenea, pentru o gustare dulce poţi alege dintr-o gamă foarte variată de fructe uscate, precum merișorul, caisele deshidratate, ananasul uscat sau mixuri din diverse fructe.

În afară de grija pentru produsele pe care le consumi, trebuie să fii totodată atent la frecvenţa și conţinutul porţiilor de mâncare. „Încearcă să mănânci de șase ori pe zi, iar fiecare masă (sau cel puţin trei dintre acestea) să conţină proteine, amidon, legume și grăsimi”, a declarat dr. Christine Rosenbloom, profesor emeritus la Universitatea de Stat Georgia și expert în nutriţie pentru sportivi, citează Web MD.

Înainte însă de a face o schimbare în dieta alimentară, este important să consulţi cu un medic specialist, pentru a putea face cele mai bune alegeri pentru sănătatea ta.

Foto: stockvault.net

Seminte