Strategiile care te ajută să scapi de stres nu îţi vor rezolva problemele, dar cu siguranţă îţi vor permite să îţi relaxezi corpul și să îţi limpezești mintea, astfel încât să poţi face faţă tensiunilor din viaţa ta. Iată ce poţi face în momentele în care simţi că ești copleșit de o stare de încordare și presiune psihică.

Numeroase studii au demonstrat efectele complexe ale muzicii, care îţi transformă trupul, sufletul și mintea. Mai mult decât atât, această artă este o armă puternică împotriva stărilor de stres. Cercetările au arătat că pacienţii care ascultă muzică la căști înainte și după operaţie sunt mai puţin stresaţi sau anxioși, scrie Psychentral. Muzica ajută și persoanele vârstnice să își diminueze stările de depresie și să își crească stima de sine. De asemenea, melodiile de relaxare au un efect de calmare impresionant asupra corpului nostru, reducând nivelul de hormoni de stres, tensiunea arterială și rata bătăilor inimii, scrie Medical Daily.

O simplă plimbare liniștită prin parc poate contribui, de asemenea, la reducerea nivelului de cortizol (hormonul stresului) din organism. De asemenea, experţii de la Universitatea din Washington au observat că persoanele care au efectuat o sarcină în faţa unei ferestre ce permitea vizualizarea unui peisaj natural au înregistrat un nivel mai mic de stres în comparaţie cu cei care au privit către un monitor high-definition care afișa aceeași priveliște ori au avut în faţa ochilor un perete alb.

Pentru a combate stresul este, de asemenea, foarte important să îţi rezervi timp pentru a face sport, o activitate care ne menţine sănătoși, dar care, totodată, crește nivelul de endorfine (moleculele fericirii). Mai mult, această activitate ajută la consolidarea încrederii în sine, contribuie la diminuarea stărilor de depresie sau anxietate și te ajută să dormi mai bine, scriu experţii de la Mayo Clinic.

Nu în ultimul rând, este important să înveţi să îţi gestionezi eficient timpul, pentru a putea deţine controlul asupra propriei vieţi, scrie Psychcentral. Toate instrumentele folosite în managementul timpului, de la prioritizarea sarcinilor și până la alcătuirea unui orar zilnic, te ajută să îţi organizezi viaţa astel încât să eviţi cât mai multe situaţii ce pot deveni stresante.