Ce spune Biblia despre teoria Pământului plat

După cum am arătat deja într-un articol anterior, teoria Pământului plat a fost resuscitată în ultima perioadă, preponderent pe valul de știri false și dezinformări care circulă prin social media și pe un fond tot mai scăzut al încrederii în elite, fie ele politice, religioase sau din domeniul știinţific. În articolul de faţă vom analiza...

LIVE! Premieră spaţială: plasarea unui robot pe o cometă

După mai bine de 10 ani de călătorii prin spaţiu, sonda spaţială europeană Rosetta va încerca să plaseze robotul Philae pe suprafaţa neospitalieră a cometei Ciurimov-Gherasimenko.

Faţa neștiută a NASA: biserica astronauţilor

„Se spune că în tranșee nu există atei, dar cred că nici în rachete nu sunt”, spune colonelul catolic Mike Good. Astronautul este convins că panoramele inspiratoare pe care le-a văzut din spaţiu i-au întărit credinţa.

Manuscrise de la Marea Moartă, descifrate cu ajutorul tehnologiei NASA

Folosind o tehnologie dezvoltată de cercetători de la NASA, texte de pe sulurile găsite la Marea Moartă, care nu puteau fi citite cu ochiul liber, au putut fi descifrate de către o echipă de cercetători condusă de arheologul Pnina Shor, director al Autorităţii pentru Antichităţi din Israel.

Carte NASA de excepţie. Descarcă AICI

Agenţia spaţială americană NASA a publicat o carte de excepţie, cu fotografii ale celor mai inedite puncte ale Terrei, văzute din spaţiu, pe care o oferă gratuit, în format electronic.

Colegiul românesc care a uimit NASA

NASA a fost impresionată de colegiul românesc „Mircea cel Bătrân" din Constanţa, unde lucrează profesorul care a uimit agenţia spaţială americană şi unde sistemul de învăţământ este sinonim cu performanţa.

Undele gravitaţionale și inflaţia de certitudini

Pe 17 martie 2014, blogul de știinţă și tehnologie al prestigiosului ziar The New Yorker anunţa: „O revoluţie știinţifică ne permite să vedem până la începuturile timpului.“ Lawrence M. Krauss, fizician renumit și autorul cărţii Un univers din nimic: de ce există ceva în loc să nu existe nimic, comenta în articolul său știrea care...

NASA a mai descoperit 2 planete identice cu Terra

Specialiştii NASA au identificat prin intermediul telescopului Kepler primele planete de mărimea Terrei situate în afara sistemului nostru solar. Kepler-20e şi Kepler-20f sunt cele mai mici exoplanete descoperite până acum, care orbitează în jurul unei stele asemănătoare Soarelui.

Imagistica hiperspectrală, tehnica folosită de NASA care ar putea rezolva criza de alimente

Risipa și penuria sunt cele două feţe ale monedei alimentare, locuitorii Terrei fiind bine familiarizaţi, de regulă, fie cu una, fie cu cealaltă. Imagistica hiperspectrală ar putea fi soluţia acestei duble probleme cu care ne confruntăm în secolul 21.

VIDEO: NASA prezintă 3 ani de Soare într-un clip de 3 minute

NASA monitorizează de trei ani activitatea solară. Recent, un cercetător a realizat un videoclip impresionant, cu o coloană sonoră inspirată, care arată transformările Soarelui din ultimii ani în doar trei minute. Videoclipul a devenit viral imediat după lansare.

Un pas mic pentru om, un… praz mare pentru omenire

NASA se lansează în agricultură. Plante precum busuioc și rapiţă vor fi trimise pe Lună, în capsule speciale, pentru a testa dacă în viitor oamenii ar putea locui acolo, informează DailyMail. Agenţia spaţială plănuiește să trimită recipientele sigilate pe Lună în anul 2015.

Ultimul zbor pentru naveta Discovery

Naveta spaţială Discovery a fost lansată cu succes joi, 24 februarie, în ultimul ei zbor în spaţiul cosmic.

Ultima piesă din teoria relativităţii

NASA şi Agenţia Spaţială Europeană colaborează la un proiect care ar putea dovedi dacă teoria relativităţii, a lui Albert Einstein, este corectă.

Orion, un nou pas mare pentru omenire

Au trecut 45 de ani de la „un pas mic pentru om, un pas mare pentru omenire”. La 3 ani după această declaraţie, în anul 1972, a avut loc ultima ieșire în afara orbitei joase a Pământului în nave spaţiale cu oameni la bord. După o muncă de un deceniu, NASA a lansat nava Orion, construită...

NASA trimite o imprimantă 3D în spaţiu

NASA plănuiește să trimită o imprimantă 3D la Staţia Spaţială Internaţională, în iunie anul viitor, când este programată a cincea misiune de aprovizionare.