Progresul știinţei duce la o redefinire a profilului omului de Neanderthal

După îmbunătăţiri aduse metodei de datare prin radiocarbon, oamenii de știinţă au făcut noi descoperiri despre omul de Neanderthal.

Simularea evoluţiei

Atunci când un proces se presupune că este prea lent sau nepractic pentru a fi verificat experimental, știinţa simulării este o unealtă valoroasă pentru a-i verifica validitatea. Evoluţia vieţii este, prin excelenţă, un astfel de proces: prea lent pentru observaţii directe concludente și prea vast în timp pentru o abordare empirică practică. Poate fi evoluţia...

Doar 1 din 5 americani crede în evoluţia complet independentă de Dumnezeu

Numai unul din cinci americani crede că omenirea a evoluat până la nivelul actual fără nicio direcţionare din partea unui Dumnezeu, în timp ce o majoritate de 62% crede că Dumnezeu a avut un anumit rol în crearea umanităţii.

Bosonul Higgs – fantomatica „particulă a lui Dumnezeu”

Rumoare printre fizicieni. Luni, oamenii de ştiinţă au comentat fervent vestea (neconfirmată încă) potrivit căreia bosonul Higgs - cunoscut drept „particula lui Dumnezeu" - ar fi fost detectat în laboratorul Organizaţiei Europeene pentru Cercetare Nucleară (CERN) din Geneva.

„Particula lui Dumnezeu” s-ar putea să nu existe

Pentru fizicienii care lucrează din martie 2010 la cel mai mare accelerator de particule din lume, Large Hadron Collider (LHC), descoperirea bosonului Higgs pare să fie o Fata Morgana. După ce, în repetate rânduri, au anunţat că sunt tot mai aproape de a descoperi particula despre care se crede că ar fi generat apariţia masei...

Predarea evoluţiei în şcolile din Tennessee provoacă dezbateri

De marţi, o nouă lege din Tennessee le dă dreptul profesorilor să prezinte şi dezavantajele unor teme ştiinţifice, precum evoluţia, originea chimică şi fizică a vieţii, încălzirea globală şi clonarea umană.

Evoluţia – o imposibilitate

Dr. John Ashton din Newcastle, Australia, este un exemplu convingător de savant care face știinţă la modul cel mai serios, dar care își întemeiază pe Biblie convingerile cu privire la originile universului și ale vieţii.

Dezbatere aprinsă despre un argument inedit împotriva evoluţiei

O lecţie de biologie dintr-un manual şcolar de clasa a IX-a a stârnit ample controverse, după ce elevii dintr-o şcoală privată din Statele Unite ale Americii au fost învăţaţi că monstrul legendar din Loch Ness este un dinozaur.

Israelul deschide un muzeu de istorie naturală, cu o galerie despre evoluţie

Israelul inaugurează primul său muzeu de istorie naturală la Tel Aviv, în mijlocul unei dispute religioase privind oportunitatea integrării unei expoziţii despre teoria evoluţiei în noua instituţie.

SUA: profesorii de biologie evită teoria evoluţiei

Majoritatea profesorilor de biologie din şcolile publice americane ezită să le predea elevilor lecţii despre teoria evoluţionistă. Cei mai mulţi încearcă să treacă destul de repede peste aceste lecţii.

Unii oameni de ştiinţă s-au răzgândit: Big Bang-ul nu a existat

Un studiu recent ar putea revoluţiona modul în care înţeleg oamenii de ştiinţă crearea lumii. O echipă de fizicieni australieni contrazice modul în care oamenii de ştiinţă cred că a fost creată lumea, adică teoria Big Bang-ului.

ADN – limbajul hazardului sau al Creatorului?

Deși toate estimările nu sunt decât o picătură în ocean, progresul știinţific în descifrarea mecanismelor moleculare prin care funcţionează celulele și înţelegerea moleculei ADN nu pot fi considerate altfel decât revoluţionare. În seria de articole „Genetică și evoluţie“, pe care o lansăm în această ediţie a revistei, vom analiza impactul acestor descoperiri asupra perspectivelor evoluţionistă...

Profesor MIT evaluează cauzele conflictului religie-ştiinţă

Controversa ştiinţă versus religie se îmbogăţeşte constant cu argumente. Un studiu publicat cu ocazia aniversării a 204 ani de la naşterea lui Charles Darwin a urmărit să afle ce anume alimentează acestă controversă.

Un video care demontează evoluţionismul a devenit viral

Un videoclip recent de 36 de minute, care demontează evoluţionismul darwinian, a strâns aproape 250.000 de vizualizări în doar o săptămână şi a determinat peste 21.000 de comentatori să-şi exprime opinia.

Evoluţioniștii, încurcaţi de un burete-de-mare

Rezultatele unui studiu iniţiat de un Centru evoluţionist danez pune în dificultate teoria evoluţionistă, determinându-i pe susţinătorii ei să își reanalizeze axiomele.