Povești de oameni mari și mesaje ascunse în basmele pentru copii

Cărţile pentru copii și desenele animate ascund mai mult decât poveţe de viaţă, de moralitate sau mesaje precum: „Binele triumfă întotdeauna asupra răului." Unele dintre acestea au conotaţii politice, sociale și istorice, în vreme ce altele ascund mesaje subliminale cu tentă sexuală, discriminatorie sau chiar malefică.

Sunt suficient de materialist pentru a rezista materialismului?

Bannere atractive pe site-uri cu trafic mare, campanii de promovare, reduceri reale sau iluzorii, oferte care se epuizează cu viteza minutului sau a secundei. Liste cu produse, aprigă vânătoare de preţuri, trezirea cu noaptea-n cap. Start furat, vânzări de milioane de dolari, clienţi extaziaţi sau nemulţumiţi, colete livrate cu întârziere, bugete care o iau razna....

Mirajul mâncării mai scumpe

Atunci când cumpărăm mâncare, preţul ne ghidează de multe ori decizia. Credem că orice e mai scump, e și de calitate. Percepţia noastră poate fi adevărată, dar doar până la un punct.

În pauzele de publicitate, fericirea umblă desculţă

„Era odată un Om care trăia în Ţinutul Rarităţii. După multe aventuri și o lungă călătorie prin Știinţa Economică, s-a întâlnit cu Societatea de Abundenţă. S-au căsătorit și au avut o mulţime de nevoi.” (Jean Baudrillard)

Singura moarte care poate fi evitată

„Dacă există ceva mai sfâșietor decât un trup care se prăpădește din lipsă de pâine, acela e un suflet care se stinge din lipsă de lumină.“ (Victor Hugo)

Adevărul despre noi înșine

Istoria nu arată ca în filmele de la Hollywood. Oricât de truistică ar putea suna afirmaţia, ea încă este o surpriză, cel puţin parţială, pentru mulţi, care își imaginează că, deși istoria nu e chiar ca în filme, e totuși destul de aproape de reprezentările dramatice.

COVID-19: Cum ne apărăm de pseudo-știri și de panică

Lupta cu noul coronavirus este însoţită de mai multe „lupte paralele”, printre care și lupta cu frica oamenilor, care se poate transforma în panică – unul dintre cele mai periculoase fenomene sociale.

Iadul nu durează pentru totdeauna

„El va șterge orice lacrimă din ochii lor. Și moartea nu va mai fi. Nu va mai fi nici tânguire, nici ţipăt, nici durere, pentru că lucrurile dintâi au trecut.” (Apocalipsa 21:4)

Elevii români ar putea studia despre fake news la o materie dedicată, obligatorie

Elevii români ar putea studia la școală care sunt principalele strategii prin care să depisteze știrile false și să evite să se informeze din surse îndoielnice. Un proiect de lege vizând obligativitatea unei ore de „Educaţie și cultură media” a fost deja validat tacit în Senat, urmând ca, la toamnă, să fie discutat de Camera...

Facebook se chinuie să oprească propaganda teroristului din Noua Zeelandă

Facebook a reușit să șteargă 1,5 milioane de copii ale videoclipului cu atacul din Noua Zeelandă, la 24 de ore după ce atacatorul a folosit funcţiile oferite de platforma de socializare pentru a transmite în direct 17 minute din timpul atacului de vineri.

Evadare din Neverland: Cum să nu te lași consumat de un idol

Documentarul Leaving Neverland (HBO), care spune povestea a doi dintre bărbaţii care l-au acuzat pe superstarul Michael Jackson de abuz sexual în formă continuată, va ajunge probabil să fie definitoriu pentru industria entertainmentului de astăzi, dar și pentru societate în general.

O lume paralelă

Este interesant cum Louis Baragona desenează portretul unei vrăjitoare moderne. Modelul de cotoroanţă călare pe mătură este depășit. Louis era sceptic iniţial, dar povestește cum Emily Grote, o „psihică” elegantă din Brooklyn, New York, i-a schimbat viaţa.

Lumea din afară și bulele din minţile noastre

Poate că Platon a fost printre primii care au gândit astfel, dar în sociologia modernă Walter Lippmann este cel care a rămas în istorie pentru ideea că oamenii nu au acces la realitate în toată complexitatea ei, ci operează cu imagini pe care și le construiesc singuri despre această realitate.

Studiu: Vârsta, nu preferinţele politice, predispune la „fake news”

Un nou studiu realizat de Universităţile Princeton și New York arată că o întreagă generaţie de americani, cei de peste 65 de ani, nu au educaţia necesară pentru a separa știrile false de cele corecte.

Secularizarea Crăciunului

Deși sărbătoarea Crăciunului nu este de sorginte biblică și nu exista în timpurile bisericii primare, majoritatea creștinilor din toată lumea o ţin ca aducere-aminte a miracolului nașterii lui Iisus Hristos. Însă relevanţa religioasă a sărbătorii este în scădere în lumea occidentală, pe măsură ce numărul celor care aparţin unei biserici scade, iar analfabetismul biblic crește.

Facebook recunoaște că le permite companiilor să ne acceseze mesajele private

Ai discutat vreodată cu cineva pe aplicaţia Messenger a Facebookului, după care au început să îţi apară reclame în legătură cu subiectul respectiv?

Tirania astrelor

În zilele noastre, agresivitatea poate lua forme neașteptate. Forme „elegante“, nonviolente, dar care pot deveni agasante și păgubitoare atunci când anumiţi „binefăcători“ dau buzna peste noi prin internet, sms-uri și poșta clasică.

Internetul, la fel de important ca televiziunea pentru consumul de știri

Nu este nicio noutate că cine nu are viaţă online nu are viaţă deloc, iar nimic nu poate fi mai adevărat pentru instituţiile mass-media. Ziarele și revistele tipărite au fost primele care au simţit efectele accesului în masă la internet și la reţelele de socializare, iar acum sunt cu adevărat pe cale de dispariţie, arată...

Dictatura toleranţei

„Creaturile Borg[1]. O specie extrem de evoluată de prădători. Nu au conștiinţă. Nu au moralitate. Foarte probabil, ţi-au infestat deja comunitatea, școala și chiar copiii. Această ameninţare din lumea reală se numește «noua toleranţă», două cuvinte simple ce descriu o doctrină modernă complexă.“[2] (Josh McDowell)

America, vizată de o propagandă antisemită

Un discurs al urii, în special împotriva evreilor, este tot mai prevalent în spaţiul american al social media, iar consecinţele trec de mediul virtual și se resimt în viaţa reală. Un raport al Ligii Anti-Defăimare (ADL) pare să indice însă că o bună parte dintre mesaje nu sunt reale și că opinia publică americană este...

Trei oameni cu o poveste tristă au fraierit 14.000 de oameni

O poveste impresionantă despre doi soţi care au reușit să strângă 400.000 de dolari pentru o persoană fără adăpost ce și-a dat ultimii 20 de dolari pentru a-i ajuta într-o situaţie-limită s-a dovedit a fi o poveste care avertizează cu privire la campaniile frauduloase online de strângere de fonduri.